Aflasem despre concursul de poezie “Sub semnul de taină – George Suru”, Caransebeş, 29 -30 martie 2013   de pe internet şi am decis să îmi încerc norocul. Mai câştigasem anul trecut un premiu la un concurs de poezie, însă atunci pusesem totul pe seama întâmplării.

Când am primit telefonul şi am fost anunţată că mă număr printre câştigători, m-am pierdut şi am început să mă bâlbâi. Asta fusese prima reacţie. Şi deşi toată săptămâna trecută am stat în pat, înfofolită în pături, iar în jurul meu tronau peste tot cutii cu medicamente, nici nu mi-am pus problema că nu voi fi prezentă la festivitate. Vineri dimineaţă la 5:45 eram în tren spre Timişoara, de acolo urmând să iau un alt tren spre Caransebeş. Toate planurile erau făcute. La 14:46 trebuia să ajung la destinatie, de acolo mergeam la pensiune, mă aranjam puţin şi direcţia la Casa Municipală de Cultură „George Suru”. Dar cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg, primul popas l-am făcut direct la locul premierii, unde am fost întâmpinată cu atâta căldură de către domnul director Ioan Cojocariu şi de tot personalul Casei de Cultură, încât am uitat de toată oboseala acumulată.

Masa s-a ţinut în incinta Casei de Cultură şi vreau să vă spun că eu care nu prea mă omor cu mâncatul, am lasat farfuria goală. Toată stima doamnelor care au gătit (da, s-a gătit acolo şi s-a gătit extraordinar de bine).

La ora 17 a început premierea. Evenimentul a debutat cu evocarea personalităţii şi operei poetului George Suru.

Juriul alcătuit din scriitorii si criticii Gheorghe Secheşan, Ioan Jorz, Nicolae Borlovan şi Petru Hamat, a stabilit câştigătorii. Astfel premiul I a fost câştigat de Dorina Ungureanu din Mangalia, premiul II de Delia Grosu din Comişani, Dâmboviţa, premiul III i-a revenit Gabrielei Galbăn din Piatra Neamţ, iar menţiunea mie. Premiile au constat în diplome şi bani şi au fost o surpriză până în momentul decernării lor.

Preşedintele juriului, domnul Gheorghe Secheşan, a prezentat pe rînd cîştigătoarele (numai femei), alături de o scurtă descriere a poeziei fiecăreia dintre noi. Dacă m-am simţit mândră? Ei bine, da.  Era imposibil să nu simţi mândria la auzul cuvintelor frumoase care ne erau atribuite. După prezentarea noastră şi înmânarea diplomelor, am citit câteva poezii. Nu vă spun cum îmi tremurau foile în mână, dar vă spun că picioarele mele mai aveau puţin şi mă lăsau baltă. Pentru mine, totul a fost un vis frumos transformat în realitate. Un vis îndrăzneţ pe care nu am avut curaj să îl îmbrăţişez foarte mult timp.

La eveniment s-a prezentat  volumul „Tradiţii şi obiceiuri culinare bănăţene”, scris de domnul Gheorghe Secheşan. Acesta cuprinde studii despre etnologie, iar despre el ne-au vorbit domnul director al Casei de Cultură din Caransebeş, Ioan Cojocariu şi domnul Nicolae Dumitru Vlădulescu, director al Teatrului de Vest din Reşiţa.

Apoi ne-am aşezat din nou la masă. Şi da, am mâncat. Am făcut câteva poze, am vizitat sala de spectacole, despre care vă spun sincer că m-a lăsat fără cuvinte. Renovată de curând, sala găzduieşte spectacole la capacitatea sa maximă. Totul la Caransebeş, este făcut cu sufletul şi acest lucru se simte. Singurul meu regret este că nu am apucat să vizitez nimic. Însă cu siguranţă, dacă voi mai avea ocazia îl voi vizita cu plăcere.

Cazarea s-a făcut la Pensiunea Simina. O pensiune de trei stele, situată la marginea oraşului Cansebeş.

Dacă vreodată drumurile voastre duc înspre Caransebeş, nu ezitaţi să îl vizitaţi. Oamenii sunt calzi, cu suflet frumos şi deşi oraş mic, nu vă lăsaţi înselaţi de aparenţe.  Nu uitaţi ca esenţele tari se păstrează în sticluţe mici.

M-am simţit bine, ca acasă, iar pentru asta vă mulţumesc din suflet!

